L’escriptura
que té com a objecte l’anàlisi d’un text literari donat, públic –com ara Les torres del silenci, de Pep
Rosanes-Creus–, que no és creativa en sentit estricte, sinó text que creix al
voltant d’un text precedent, requereix un aparat teòric com a marc referencial per
a la seva estratègia d’anàlisi. En l’absència –si més no parcial– d’aquest
aparat recorro a les tecnologies, que em permeten realitzar l’escriptura en el
moment, com a assaig o provatura, davant d’un públic –real/actual o virtual/potencial, no
importa–. Això dona lloc a un primer text improvisat, oral, que, en ser transcrit, revela
les seves mancances en els termes concrets però proporciona una base
estructural sobre la qual es pot, efectivament, desenvolupar un nou text, més
afinat en la mesura que rectifica els errors del primer. Aquest segon text,
quan se’n completin totes les parts, serà la base per a un altre text , ja
definitiu, sobre l’obra que és objecte d’estudi. Per altra part, l’aparat
teòric referencial es construeix, com el text mateix, en aquest procés: no és
un seguit de normes donades prèviament sinó definit –explícitament o implícita–
en la pràctica.
Descripció d'un programa de tres parts:
1) lAcció Poètica: lectura i comentari d'un poema del llibre
2) transcripció corregida de la lAcció
3) síntesi de les transcripcions en un text final
1) lAcció Poètica: lectura i comentari d'un poema del llibre
2) transcripció corregida de la lAcció
3) síntesi de les transcripcions en un text final
©Jesús Aumatell
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada